Autor: Jolana Holáňová
Existují tisíce pánských vůní, ale mezi nimi je jen pár desítek parfémů, které si drží masovou popularitu bez ohledu na momentální výstřelky a trendy. Ať už hledáte svůj první mužný parfém, nebo potřebujete ideální dárek, mezi nejoblíbenějšími pánskými parfémy všech dob si jistě vyberete.
Výběr dokonalé vůně je značně subjektivní záležitostí. Posoudit můžeme její výdrž, podařený flakon nebo reklamní kampaň, každý má však jiné požadavky na složení a celkové vyznění parfému. Parfémy, které se opakovaně prodávají už několik desetiletí, však dávají tušit, že existují vůně, které si oblíbily celé generace, a čísla prodaných kusů značí, že jejich obliba neklesá. Prohlédněte si parfémovou síň slávy a vyberte si některý ze světových bestsellerů.
Moderní mužský parfémový průmysl, jak ho známe, vznikl v šedesátých letech, kdy rostoucí příjmy poskytly mužům prostor pro nákup parfémů nejen pro jejich něžné polovičky. Není tedy překvapením, že některé z největších parfémových klasik pocházejí z toto desetiletí.
Například Dior Eau Sauvage zůstává jednou z nejlepších citrusových vůní, jaké byly kdy vytvořeny. Jednalo se o první vůni, která používala (tehdy novou) syntetickou přísadu zvanou hedion, která, stimuluje část ženského mozku spojenou s uvolňováním pohlavních hormonů. Opomenout nemůžeme ani Guerlainův ikonický Veriver.
Nespornou klasikou 70. let, která volá po znovuobjevení, je Paco Rabanne Pour Homme, který byl uveden na trh v roce 1973. Givenchy Gentleman ze stejného období zůstává jednou z nejlepších vůní na bázi pačuli, které existují.
V osmdesátých letech se objevil brilantně nepředvídatelný Fahrenheit od Diora a skvělý Joop! Homme, který přenesl pánské vůně do zcela nového, méně tradičně mužského směru.
Těžké vůně osdesátých let vystřídaly svěží a lehké pánské parfémy let devadesátých. Popularita devadesátkových parfémů souvisí do jisté míry s nostalgií: mnoho lidí středního věku si v devadesátých letech vybíralo první parfém. Univerzálními vůněmi, které jsou dodnes populární, jsou ikonický Davidoff Cool Water, Acqua Di Gio od Armaniho, genderově neutrální CK One nebo opravdový besteller Boss Bottled, který s prodejem 60 milionů kusů zůstává nejoblíbenější pánskou vůní i po 20 letech.
Zdroj foto: FreePik.com
[ registrace ]
4486 modelek a 1145 modelů, 2014 fotografů, 68 kadeřníků, 302 vizážistů, 110 návrhářů, 436 agentur, 223 fotoreportů, 62158 fotografií v 11114 galeriích