Čím si veletrh Styl vysloužil vaši trvalou důvěru?
Jablonex vystavuje na srpnovém Stylu pravidelně, protože se domníváme, že Styl je jediný reprezentativní veletrh týkající se módy v České republice. Naše účast je tradiční po několik desítek let, je stejná i v tom, že máme obdobný stánek každý rok, a chceme, aby nás zákazníci vždy našli na stálém místě v pavilonu C. Snažíme se představit jak módní trendy, resp. kolekce na jaro/léto příštího roku, tak nabídnout obchodníkům letošní kolekce, které si mohou koupit. Připravujeme se i na podzim/zimu 2006. Chceme být skutečně lídrem na bižuterním trhu, hlavně zahraničním.
Jaké zahraniční trhy jsou pro vás klíčové?
Číslem jedna jsou jednoznačně Spojené státy, v módní bižuterii to je Velká Británie. Pokud půjdete v Londýně po Oxford Street od jednoho obchodního domu ke druhému, tak určitě naši bižuterii uvidíte. Dále jsou to Německo, Francie, Itálie – skutečné módní trhy.
Jak byste charakterizoval aktuální jablonecké kolekce?
Popsat kolekce by bylo ohromně složité, protože každá z nich - jak jarní, tak podzimní - obsahuje přes dva a půl tisíce položek, které by skutečně měly vyjadřovat to, co se bude v oblasti bižuterie nosit příští rok. A co se týká doporučení a výběru konkrétní věci, např. do společnosti, to není tak jednoduché. Měla by samozřejmě odpovídat tomu, komu je určena, jak je dáma mladá, jaký oděv si chce vzít a do jaké společnosti by to mělo být, zda na odpoledne nebo na večer – to vše je třeba zvážit.
Bižuterie se u nás stále častěji nosí, s oblibou ji používají módní návrháři. Je skutečností, že zažívá svůj návrat?
Celosvětově se bižuterie jako módní doplněk nosila vždycky. V Česku to začíná být trend z jednoho prostého důvodu – patnáct let po revoluci si mnoho žen uvědomilo, že chce být moderní, snaží se žít módou a k ní samozřejmě patří doplňky. A proto je bižuterie v Česku stále více vidět, je to trend. Začínáme být vyspělá země!
|