Nejnovější

balet

autor: kadelac


Nejlépe hodnocená

table

autor: vitavecera

hodnocení: 1,8 / 4x


Kalendář akcí

[ všechny akce šipka ]

31.05.2018

SEO podle Paretova principu

Autor: Ivo Mikolášek (MENHOUSE.cz)

SEO podle Paretova principu

V záplavě zaručených rad pro lepší SEO je velmi jednoduché ztratit pojem o tom, co je skutečně důležité a na čem nezáleží. Paretův princip, pojmenovaný podle italského ekonoma Vilfreda Pareta, říká, že 80 % výsledků pochází z pouhých 20 % příčin. Toto pravidlo se používá všude, kde je třeba racionalizovat výrobu, zlepšit logistiku, či vynakládat energii efektivněji. Je oblíbeným nástrojem manažerů, ekonomů či obchodníků. Co je tedy oněch 20 % postupů, které vám zajistí 80 % výsledků na poli SEO?


SEO základy

Tento článek se zaměří na racionalizaci vašich aktivit v oblasti několika velmi běžných a účinných taktik na poli SEO. Patří mezi ně:

  • Aktivita na sociálních sítích
  • Linkbuilding
  • Mikroformáty
  • Spokojenost uživatelů
  • Rychlost


Aktivita na sociálních sítích

Vyhledávače se neustále snaží určit, jak populární je vaše stránka mezi uživateli. A není nic jednoduššího než se podívat na to, jak často se o vaší stránce hovoří na sociálních sítích. Tyto tzv. "social signals"představují další z oněch 20 % postupů, na které je třeba se zaměřit, mají-li se vaše pozice ve výsledcích zlepšit.

Klíčové je zajistit, aby bylo velmi jednoduché sdílet jakýkoliv obsah, který máte na vašem webu. Ruku v ruce s tím jde poptávka po kvalitním obsahu, který budou návštěvníci ochotni číst a sdílet. Vztah je zde jednoduchý a přímý. Více kliků, více sdílení.

Linkbuilding

Další velmi známý způsob, jakým vyhledávače zjišťují popularitu vašeho webu, je skrz počet webů, které odkazují na vaši stránku. Je to jedna z nejstarších metod, ale stále funguje a fungovat bude. A právě její stáří je problémem, který většinu nově příchozích zmate. Vyrojilo se tolik zaručených způsobů, jak získat zpětné linky, až se z linkbuildingu stala málem okultní věda podobná alchymii.

Přitom je to tak jednoduché. Přirozený způsob, jak získat linky, je následující:

1. Vytvořte kvalitní obsah.

2. Nabídněte ho jiným webům, působícím v podobném oboru.

Případně, pokud je to obsah opravdu hvězdných kvalit, budou tyto weby žádat vás. Tento přímý způsob je především stabilní. Pokud do něj vložíte čas i energii, tyto odkazy vám vydrží. Jestli budete využívat různé seznamy linků, pyramidy linků, či podobné rychlé způsoby, pravděpodobně se setkáte s výraznými fluktuacemi ve vašich výsledcích.

Takže, věnujte pravidelně určitý čas budování vaší sítě linků, ale vyhněte se zaručeným způsobům, jak si vše urychlit. Tak se zaměřte na těch 20 %, které vám přinesou 80 % výsledků (Paretův princip).

Mikroformáty

Jako mikroformát označujeme dodatečný kód, který implementuje na vaši stránku, abyste řekli vyhledávačům a sociálním sítím více o vašem webu. Pokud jste kupříkladu web, zaměřený na recenze, můžete mikroformát využít k tomu, abyste potencionálním návštěvníkům ukázali, jaké hodnocení přiřazujete jednotlivým produktům ještě předtím, než vůbec kliknou na váš web. Nebo pokud chcete, aby vaši návštěvníci sdíleli váš obsah doplněný o specifický komentář, můžete pomocí mikroformátu sdělit Facebooku či Twitteru o vašem přání.

Účelem jakéhokoliv mikroformátu je vytvořit pro uživatele a vyhledávač z návštěvy vašeho webu unikátní zážitek, který se pozitivně promítne do vašich pozic ve výsledcích vyhledávání.

Spokojenost uživatelů

Vyhledávače chtějí, aby svým uživatelům poskytovaly co nejlepší služby. Tím pádem se při přiřazování page ranku zajímají také o to, jak jsou uživatelé s návštěvou vaší stránky spokojeni, když už se na ni dostanou.

Přesněji řečeno, sledují, kolik stránek z vašeho navštíví, jak dlouho na nich vydrží, jestli si přečtou celý obsah stránky, případně, na které se nikdy nepodívají, nebo se jejich návštěva dá změřit v řádu sekund.

Proto je vašim primárním cílem, aby byla uživatelská zkušenost co nejlepší. Zaměřte se tedy nejenom na kvalitní články, ale zařiďte vašim návštěvníkům opravdu multimediální zážitek. Dodejte videa, podcasty či návody a doporučení. Cílem je, aby u vás návštěvníci vydrželi co nejdéle.

Rychlost

Zde je ovšem na místě varování. Pokud to při honbě za uživatelsky přívětivou a zajímavou stránkou přeženete s náročnými prvky, můžete razantně snížit rychlost načítání vašich stránek. A právě rychlost je dalším z důležitých faktorů, na které se vyhledávače zaměřují. Teď, když víte, že i rychlost webu je důležitou složkou SEO se můžete zaměřit na implementaci oněch 20 % postupů, které vás v této oblasti vyšvihnou na vrchol, a pomohou vám dosáhnout optimální rychlosti pro načtení stránky.

Zhruba 80 % z doby načítání zabírá stahování obrázků, stylů a skriptů. Na každý z těchto elementů musí váš web provést samostatnou žádost. Proto je důležité zvážit, jak důležité tyto části webu skutečně jsou. To samé lze říci o jakýchkoliv prvcích na vašem webu, které jsou vytvořeny pomocí JavaScriptu. Pokud se rozhodnete, že jsou pro váš web nezbytné, jsou zde dvě základní možnosti, jak minimalizovat jejich negativní dopad na rychlost načítání. U obrázků a náročenějších fontů je to samozřejmě komprese, která umožní rychlejší stažení. U JavaScriptu je to kupříkladu možnost podržet načítání prvků, které ho využívají, až do doby, kdy je načtený zbytek obsahu.

Možná si řikáte, kde jsou zmínky o klíčových slovech, a mechanikách, které jsou využívány k jejich optimalizaci. Tuto esenciální část SEO tento článek opomenul záměrně, jelikož si zaslouží vlastní separátní text. Více informací, jak přistupovat k SEO efektivitě, naleznete zde.


« Zpět

reklama
reklama
Plavby VEGA TOUR
reklama
NICE MAGAZINE
Kadeřník KOMOhair